Wil je weten of ik je kan helpen bij het binnenhalen en behouden van meer klanten? 

Bel me of vul onderstaand formulier in dan mail ik je binnen 2 dagen terug.
+31 624 759 267

www.havefuninsales.nl

Komt het gelegen dat ik je bel? Moet je deze vraag wel of niet stellen in een telefonisch verkoopgesprek? Deze vraag kreeg ik vandaag van een businesscoach die ik begeleid. Haar doel is om de kwaliteit van haar verkoopgesprekken te verbeteren. Ik coach haar ‘langs de zijlijn’. Maar wat is het antwoord? Ze gaf namelijk aan dat een andere salescoach had gezegd dat ze deze vraag niet moest stellen. Ik zie het anders, niet zo zwart/wit. Er is ook grijs! 
Ik ben zelf erg van het afstemmen. In het verleden heb ik voor diverse bedrijven duizenden telefonische verkoopgesprekken gevoerd en ik weet dus uit eigen ervaring dat niet ieder verkoopgesprek hetzelfde verloopt. 
Dat heeft alles te maken met de omstandigheden en het tijdstip dat je belt, maar vooral ook…wie heb je eigenlijk aan de lijn? Dus stem af op wat je hoort en voel en check of dit klopt. Mijn advies is dan ook dat je eerste goed luistert als de persoon die je belt de telefoon opneemt. Hoor je geluiden op de achtergrond, zit iemand in de auto, hoor je kinderen of gekletter van borden of neemt de persoon met een gehaaste stem op? Je kunt dan zeggen: ‘volgens mij zit je in de auto, komt het wel gelegen dat ik je nu bel?’ Of, ‘ik hoor kinderen spelen op de achtergrond, klopt dat? Kom het dan wel uit dat ik je nu bel?’ Mijn ervaring is dat juist door deze vraag te stellen, mensen veel vriendelijker reageren en als het dan echt niet uitkomt, je prima later kan en mag terugbellen. Je laat namelijk zien aan de klant dat je oog hebt voor zijn/haar situatie, dus je zet de klant centraal en niet jezelf! En dat is nu precies dat je moet doen als het om verkopen gaat. Ik noem dit ook wel klantgericht verkopen! 
Bel je en is er niets bijzonders te horen of het is gewoon rustig op de achtergrond, dan hoef je deze vraag wat mij betreft niet te stellen en kun je meteen to-the-point komen. Kun jij wat verkoopcoaching gebruiken? Laat het me weten! Dan bel ik je! Komt het gelegen? 
#verkoopgesprek #ondernemen #ondernemer #coach #coaching #salescoaching #verkopen #verkooptraining #havefuninsales #klantgericht #klantgerichtverkopen #klanten #klant #zakelijkedienstverlening #dienst #zzp #zelfstandigondernemer
Komt het gelegen dat ik je bel? Moet je deze vraag wel of niet stellen in een telefonisch verkoopgesprek? Deze vraag kreeg ik vandaag van een businesscoach die ik begeleid. Haar doel is om de kwaliteit van haar verkoopgesprekken te verbeteren. Ik coach haar ‘langs de zijlijn’. Maar wat is het antwoord? Ze gaf namelijk aan dat een andere salescoach had gezegd dat ze deze vraag niet moest stellen. Ik zie het anders, niet zo zwart/wit. Er is ook grijs! Ik ben zelf erg van het afstemmen. In het verleden heb ik voor diverse bedrijven duizenden telefonische verkoopgesprekken gevoerd en ik weet dus uit eigen ervaring dat niet ieder verkoopgesprek hetzelfde verloopt. Dat heeft alles te maken met de omstandigheden en het tijdstip dat je belt, maar vooral ook…wie heb je eigenlijk aan de lijn? Dus stem af op wat je hoort en voel en check of dit klopt. Mijn advies is dan ook dat je eerste goed luistert als de persoon die je belt de telefoon opneemt. Hoor je geluiden op de achtergrond, zit iemand in de auto, hoor je kinderen of gekletter van borden of neemt de persoon met een gehaaste stem op? Je kunt dan zeggen: ‘volgens mij zit je in de auto, komt het wel gelegen dat ik je nu bel?’ Of, ‘ik hoor kinderen spelen op de achtergrond, klopt dat? Kom het dan wel uit dat ik je nu bel?’ Mijn ervaring is dat juist door deze vraag te stellen, mensen veel vriendelijker reageren en als het dan echt niet uitkomt, je prima later kan en mag terugbellen. Je laat namelijk zien aan de klant dat je oog hebt voor zijn/haar situatie, dus je zet de klant centraal en niet jezelf! En dat is nu precies dat je moet doen als het om verkopen gaat. Ik noem dit ook wel klantgericht verkopen! Bel je en is er niets bijzonders te horen of het is gewoon rustig op de achtergrond, dan hoef je deze vraag wat mij betreft niet te stellen en kun je meteen to-the-point komen. Kun jij wat verkoopcoaching gebruiken? Laat het me weten! Dan bel ik je! Komt het gelegen? #verkoopgesprek #ondernemen #ondernemer #coach #coaching #salescoaching #verkopen #verkooptraining #havefuninsales #klantgericht #klantgerichtverkopen #klanten #klant #zakelijkedienstverlening #dienst #zzp #zelfstandigondernemer