Wil jij ook een kei worden in het omgaan met telefonische klachten?

Goed omgaan met telefonische klachten is het behoud van je klanten. Het behouden van je klanten is net zo belangrijk als het binnenhalen van nieuwe klanten.
Een ontevreden klant is namelijk schadelijk voor je bedrijf. Zeker tegenwoordig is het heel makkelijk voor klanten om hun ongenoegen kenbaar te maken via allerlei platformen en social media. Het is dus noodzakelijk elke klacht serieus te nemen en te voorkomen dat een klacht negatieve publiciteit genereert. De manier waarop jij en je organisatie omgaan met een klacht is medebepalend voor de beeldvorming over je bedrijf.

Ja, ik meld me aan voor de online training omgaan met telefonische klachten!

Misschien herken je dit?

  • Je hebt het gevoel dat een klant té veel van jou of jouw organisatie vraagt. De zogenoemde rupsjes-nooit-genoeg.
  • Het lijkt wel of een klant het jou persoonlijk kwalijk neemt dat er iets is misgegaan, je voelt je dan ook persoonlijk aangevallen.
  • Je voelt bij het maken van verwijten door de klant, acuut de neiging opkomen om jezelf of je bedrijf te verdedigen.
  • Een klant is zo onredelijk en boos. Je komt er bijna niet tussen. Je weet niet hoe je een klant rustig kunt krijgen.

Deze interactieve online training gaat je helpen om klachtgesprekken in goede banen te leiden zodat je niet alleen de klant, maar ook jezelf en je organisatie vooruit helpt!

  • Je krijgt inzicht in je eigen voorkeursgedrag in lastige situaties.
  • Je gaat bewust effectief gedrag inzetten in je gesprekken met ontevreden en veeleisende klanten.
  • Je leert waarom klachtgesprekken kunnen escaleren.
  • Aan de hand van de unieke HAVE FUN methode breng je in 7 stappen structuur aan in al je klachtgesprekken.
  • Je oefent in rollenspellen – in je eigen, veilige omgeving – belangrijke vaardigheden die nodig zijn om een klachtgesprek in goede banen te leiden.
  • Je haalt inspiratie uit de vele filmpjes en voorbeelden om direct toe te passen in jouw eigen praktijk
  • Je leert effectief om te gaan met eisen en emoties van klanten en oefent dit voor de camera!

Ook krijg je antwoord op de vragen:

  1. Waarom is iedere klacht een kans voor jou en je organisatie en waarom is het belangrijk dat je iedere klacht serieus neemt?
  2. Wat zijn de voorwaarden voor een goede klachtenafhandeling en hoe klantgericht wil je zijn?

Wat betaal je voor deze training omgaan met klachten?

De kosten bedragen 149 euro ex BTW. Voor dit bedrag krijg je een volledige training die je in je eigen tijd en tempo kunt volgen. Dus wanneer het jou uitkomt! Als je de training hebt afgerond, kun je een certificaat downloaden dat je op je linkedinprofiel kunt zetten.  Zolang de training online staat, heb je onbeperkt toegang. Dat is minimaal een jaar!. De training betaal je eenvoudig online via Studytube, waarna je direct aan de slag kunt!

Wil je de online training omgaan met klachten combineren met een training bij jou op locatie? Dat kan! Neem dan even contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

Contact