Leer in één dag hoe je een open en eerlijk verkoopgesprek voert en krijg meer klanten die ‘ja’ zeggen tegen jou en jouw aanbod!

Daar zit je dan! Je hebt een gesprek met een potentiële klant. Dat kan een telefoongesprek zijn of een gesprek via skype. Maar misschien zit je wel aan tafel tegenover de klant!

En dan? Hoe ga je het gesprek aan? Waar en hoe begin je en wanneer sluit je af? En met welk gevoel loop je de deur uit of hang je de telefoon op? Heb je de opdracht binnen? Of eindig je met lege handen?

Ik zie het vaak bij zakelijke dienstverleners. Ze zijn gepassioneerd over wat ze doen. Ze zijn interim-manager, verzuimcoach, coach, webdesigner, trainer, consultant, etc. Goed in hun vak, maar vaak minder goed in het overtuigen van hun klanten!

Hoe ze een succesvol verkoopgesprek moeten voeren, hebben ze vaak niet geleerd.

Is dit voor jou herkenbaar?

  • Je voert een verkoopgesprek dat nogal van de hak op de tak gaat.
  • Het gesprek lijkt meer op een gezellig onderonsje onder het genot van een bakje koffie dan op een gestructureerd verkoopgesprek.
  • De klant geeft aan dat hij het te duur vindt? Wat nu? Wat zeg je tegen de klant?
  • Je hebt niet het gevoel dat je de leiding hebt over het gesprek, de klant overstelpt je met vragen.
  • Je weet niet goed hoe je het gesprek naar een goed einde moet brengen. Wanneer en hoe vraag je nou concreet om de opdracht! Je wil toch niet opdringerig overkomen?
  • Hoe overtuig je de klant dat hij juist met jou in zee moet gaan? Je bent namelijk vast niet de enige die kan wat jij kan.
  • Je vindt het lastig om je prijs neer te leggen. Je denkt dat je te veel vraagt.
  • Je vindt verkopen eigenlijk niet zo leuk. Je voelt weerstand.

In één dagdeel een team zoveel sales-professionaliteit bijbrengen is een kunststukje. Dank Christine.’

‘Christine Coenen heeft een sales boost aan onze organisatie gegeven. Ze begreep onze missie, onze producten en onze klant en
van daaruit ging ze met ons aan de slag. Onze salesvaardigheid én ons vertrouwen in verkoop
groeide met het uur en bovenal, ons enthousiasme om het geleerde in de praktijk toe te passen.
We raakten gelijk al gemotiveerd door haar salesvisie: ga niet zenden maar voer een open, eerlijk
en nieuwsgierig gesprek met je klant.
Ze leerde ons aannames tackelen als ‘ze zitten niet op ons te wachten’.
De eerste week al merkten we resultaat in de verkoop van onze programma’s.’

Annemiek Neefjes / Oprichter en directeur stichting De Schoolschrijver

Je zou het graag anders willen.

  • Je wil graag een gestructureerd verkoopgesprek voeren. Een gesprek met een duidelijke opening en einde.
  • Je wil een gesprek voeren dat waarde heeft voor de klant.
  • Je wil een gesprek afronden met een duidelijke afspraak, of nog beter een opdracht in the pocket!
  • Je wil je zeker voelen in het gesprek als je de klant gaat overtuigen van wat jij te bieden hebt.
  • Je wil gewoon goed betaald krijgen voor je wat jij levert en zonder twijfels de prijs neerleggen bij de klant.
  • Je wil prijs- en andere bezwaren van klanten kunnen weerleggen, zodat ze geen twijfels meer hebben en ‘ja’ tegen jou en je aanbod zeggen!
  • Je wil je gewoon lekker in je vel zitten als je aan het verkopen bent. Je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent.
In the pocket

In de training ‘in the pocket’ ga ik je leren:

  • Hoe je een gestructureerd, eerlijk en relaxed verkoopgesprek voert, van begin tot einde.  Aan de hand van de unieke Have Fun methode, leer ik je in 7 stappen hoe je dit doet.
  • Welke vragen je moet stellen en waarom je ze moet stellen.
  • Hoe je, juist door jezelf te zijn, succesvoller zult zijn.
  • Waarom klanten juist wel of niet van jou kopen
  • Hoe je omgaat met (prijs)bezwaren van klanten zoals ‘ik moet er nog even over nadenken’.
  • Hoe je de klant overtuigt van jouw aanbod zodat ze ook echt ‘ja’ gaan zeggen en je een opdracht in jouw pocket hebt!

En:

  • Je krijgt inzicht in de koopmotieven van jouw klanten en begrijpt waarom het belangrijk is dit te weten.
  • Je krijgt een hele andere kijk op verkoop zodat je het veel leuker gaat vinden en daardoor succesvoller zult zijn.

Waarom zou je mij als trainer willen?

Mensen worden pas succesvol in verkopen als ze het ook echt leuk vinden! Ik vind het een geweldige uitdaging om mensen uit de weerstand te halen en ze te laten ervaren dat verkopen, en alles wat daarmee samenhangt, niets anders is dan het helpen van je klant!

Al meer dan 15 jaar train ik medewerkers van bedrijven en zelfstandig ondernemers in binnen- en buitenland hoe ze goede, eerlijke en transparante verkoop- en klantgesprekken kunnen voeren!

In mijn training zet ik mijn jarenlange praktijkervaring in de verkoop volop in. Ik heb van alles en nog wat verkocht. Vakanties, personeelsdiensten, chemicaliën, medische producten, opleidingen, trainingen en coachingstrajecten. Ik weet dus uit eigen ervaring wat werkt (en wat niet)in een verkoopgesprek. Ik deel graag mijn successen, maar ook mijn blunders met jou! Want niemand is perfect, ik ook niet!

Mijn trainingsstijl wordt door deelnemers vaak omschreven als praktijkgericht, down-to-earth, praktisch en met veel humor en zelfspot.

Dank je wel Christine, voor mij ben je goud waard!

‘Ik heb een verkooptraining van Christine gevolgd. Zij heeft een inspirerende en pakkende manier van trainen.
Nou, ik verkocht mezelf niet zo goed. Ik ben goed in mijn vak als interimmanager, maar mezelf verkopen? Geen idee…

De eyeopeners waren verbluffend simpel, je potentiele opdrachtgever heeft iets nodig en ik… ik kan dat leveren.
Dus de gedachte ‘ik moet scoren, ik moet die opdracht’ laat ik nu gaan. Ik werk nu vanuit de gedachte,
‘men heeft mij hard nodig en ik kan ze helpen’. Dit maakt dat ik veel zelfverzekerder het gesprek aanga.

Nu heb ik bij mijn huidige opdrachtgever een vervolgopdracht aangeboden gekregen.
Normaliter zou ik denken YES, en meteen toehappen. Nu ben ik eerst het gesprek aangegaan
over de inhoud van de opdracht, heb ik uitgelegd wat ik hierin te bieden heb en wat dit dan gaat kosten.
Resultaat: een leuke opdracht tegen een marktconform tarief met leuke voorwaarden.

Christine Coenen, je bent echt een topper, je houdt het heel simpel.
Je haalt bij mij de ‘angst’ ervan af en hebt me geleerd dat geloven in wat je kunt en weten wat je
waard bent een succesvollere manier is om met opdrachtgevers in gesprek te gaan.
Angst loslaten en je kracht benutten.’

Ralf Smids / Interimmanager Koraal

Voor wie is deze training geschikt?

Deze training is geschikt als je:

  • Werkzaam bent in de zakelijke dienstverlening. Je bent interimmanager, coach, trainer, adviseur, virtueel assistent, ict-er etc.
  • Al verkoopgesprekken voert, maar er nog niet voldoende uithaalt. Je wil betere resultaten.
  • Ondernemer bent (of van plan bent voor jezelf te gaan beginnen) en nog weinig tot geen ervaring hebt in het voeren van verkoopgesprekken.
  • Je verkoopvaardigheden graag wil verbeteren!
Training in the pocket

Kort samengevat: de training van Christine was geweldig.

‘Ik had geen verkoopervaring en had best een lastige tijd totdat ik Christine ontmoette.
Hoewel ik al heel wat verkoopadvies ontvangen had, was het pas na de ééndaagse
training met Christine dat ik de verkooptips ook echt begreep en het grotere geheel kon zien.

Tijdens de training kwamen onderwerpen aan bod als je mindset, de structuur van het verkoopgesprek
alsmede veel voorbeelden uit de praktijk. Hoe te reageren in bepaalde situaties en welke vragen je het beste kunt stellen.
Gedurende de training had ik niet alleen veel plezier, ik beleefde ook een aantal ‘aha’ momenten
waardoor ik me gelijk realiseerde dat ik mijn manier van verkopen en adviseren echt zou gaan veranderen.
Dat kon ik gelijk de volgende dag in de praktijk brengen.
Het resultaat is dat ik nu echt meer plezier heb in het verkopen van onze programma’s en dat ik ook betere resultaten boek.’

Mareike Perko / Regional Manager EF Education First, Duitsland

Wat is jouw investering?

Omdat dit een nieuwe training is, bied ik deze eenmalig aan voor € 347,- excl. btw, in plaats van
€ 547,- excl. btw.  Wat krijg je hiervoor?

  • Je krijgt een training van een zeer ervaren verkooptrainer.
  • Je gaat naar huis met gedegen kennis over het voeren van een verkoopgesprek.
  • Je bent er een dag even helemaal uit op een prachtige locatie, Kasteel Groeneveld in Baarn. Makkelijk bereikbaar, gratis parkeren.
  • Een heerlijke lunch, koffie, thee en andere versnaperingen tijdens de training.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname.

Bonus

• Je krijgt een zeer uitgebreide handout mee met een compleet script voor het voeren van een succesvol verkoopgesprek. Dit script kun je direct in de praktijk in gaan zetten. Reuze handig! Het geeft je houvast en helpt je bij het voorbereiden van je gesprekken.

De training gaat door bij een minimale deelname van 6 deelnemers. Er kunnen maximaal 10 mensen meedoen. Ik wil graag persoonlijke aandacht kunnen blijven geven. Daarom kies ik ervoor om niet met een te grote groep aan de slag te gaan.

Datum: 8 februari 2019

Aanvang 09.15 uur
Einde 17.00 uur

Locatie: Kasteel Groeneveld, Groeneveld 2, 3744 ML Baarn.

Inschrijven?

Heb jij interesse? Meld je dan aan door een mail te sturen naar christine@havefuninsales.nl
Vermeld in je mail, je bedrijfsnaam en adresgegevens. Je ontvangt dan een bevestiging van je aanmelding, de factuur en algemene voorwaarden. Na betaling van je factuur is je aanmelding definitief.

Heb je nog vragen over deze training? Bel me gerust op +31 6 24759267.