U KRIJGT KORTING OP DE OFFERTE!

U krijgt korting op de offerte!

Korting geven ja of nee?
Daar is veel discussie over. Moet je nu wel of geen korting geven. Zelf ben ik er geen grote fan van. Als je prijs-kwaliteit verhouding goed is, waarom zou je dan korting geven? We hebben het hier dan over korting vooraf!

Maar wat als je achteraf een korting geeft?
Dat had ik nog niet eerder mee gemaakt, maar het overkwam mij en mijn man toch echt! En dat vonden we toch gaaf!

Mijn man had een offerte aangevraagd voor de reparatie van een schoorsteen. Het ging niet om onze eigen schoorsteen maar om die van een tante waar we voor zorgen. De offerte was helemaal prima en we hebben gelijk akkoord gegeven. De schoorsteen is inmiddels gerepareerd en de factuur hebben we ontvangen.

Je gelooft het niet, maar de reparatiewerkzaamheden zijn goedkoper uit gevallen! Het bleek minder werk te zijn dan ze hadden voorzien! Dus kregen we korting. Een zeer aangename verrassing.

Ben je een dief van je eigen portemonnee?
Is dit slim van deze aannemer? We hadden namelijk zonder blikken of blozen het volledige afgesproken bedrag betaald. De aannemer had dus meer geld aan ons kunnen verdienen. Ik moet je zeggen dat ik dit gebaar eigenlijk heel erg sympathiek en slim vond. Onze tante woont in een oud huis en het is niet ondenkbaar dat er nog meer reparatiewerkzaamheden verricht moeten worden. We zullen dan zeker bij deze aannemer aankloppen.

Meerwerk reken je wel, waarom dan geen minder werk?
Hoe vaak komt het niet voor dat een aannemer wel meerwerk in rekening brengt? Daar doen ze niet moeilijk over. Je voelt je dan soms toch een beetje bedrogen. Als een aannemer dan ook minder werk niet in rekening brengt, geeft dat een gevoel van betrouwbaarheid, van eerlijkheid. Mensen kopen graag van iemand die ze kunnen vertrouwen! Wij zullen deze aannemer aanbevelen aan anderen en weten hem te vinden voor andere klussen.

Een mooi voorbeeld van klantgericht werken
Dus ja, korting achteraf geven is een geweldig voorbeeld van klantgericht werken. Dat levert altijd meer klanten op en het zorgt ervoor dat bestaande klanten blijven! Dus een korting achteraf verdien je altijd weer terug!

Ik zeg dus…doen!!!

 

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *